Ubmejen biejvieh 2014: Föreläsningar!

Tillsammans med mina kollegor kommer jag att presentera min forskning i projektet Production and transmission of indigenous knowledge: Oral and mediated strategies to express Sámi identities under Samiska veckan i Umeå.
Kom och lyssna på oss den 7 mars på Västerbottens museum, bio Abelli!
13.00 Äldre samer – resurs i kampen för kulturell överlevnad – Marianne Liliequist, Etnolog.
13.20 Skogen, myren, människan och renen, ett samiskt förhållande styrt av renen – Krister Stoor, Samiska studier
13.40 “Mitt språk är mitt land”. Språkval i sociala medier – Coppélie Cocq, HUMlab
14.00 Samisk populärmusik – identitet, politik och estetik – Marika Nordström, Etnolog.
Mer om programmet och övriga föreläsningar här.
Leave a Reply

